نزدیکی و رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی

نزدیکی و رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی

به طور کلی توصیه می شود که بیماران برای شروع رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی، حداقل شش هفته صبر کنند. با این حال، درمان هر فردی متفاوت است و با توجه به قوای جسمانی و ویژگی‌های فردی هر بیمار جراحی شده، این دوره نقاهت ممکن است متغیر باشد. بنابراین همیشه قبل از سرگیری هرگونه فعالیت بدنی پس ازعمل ابدومینوپلاستی، باید با پزشک معالج مشورت شود.
در این مقاله می‌خواهیم در خصوص ارتباط بیمار با شریک جنسی خود و شرایط رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی با شما صحبتی داشته باشیم.

درباره عمل ابدومینوپلاستی بیشتر بدانید

عمل ابدومینوپلاستی که اصطلاحا در علم پزشکی تومی تاک نیز نامیده می‌شود، یک جراحی بزرگ است که پوست و چربی اضافی شکم را از بین می‌برد. یعنی پزشک با ایجاد برش و برداشتن چربی اضافی از ناحیه شکم بیمار خود، حجم بافت بیرونی شکم را کوچک­تر می­کند. این جراحی همچنین موجب سفت‌تر شدن عضلات شکم می‌­شود. این نوع عمل در واقع یک نوع جراحی زیبایی است که م‌ی­تواند برای زنانی که بارداری‌­های زیادی داشته‌اند یا هر کسی که وزن زیادی داشته و حال می­خواهد اندامی زیبا و ظریف داشته باشد مناسب باشد.

 اما نکته مهم و مورد بحث ما در این مقاله اینجاست که برای حفظ سلامت بیمار، انجام این عمل طبق دستور پزشک، با محدودیت‌هایی همراه بوده که یکی از آنها برقراری نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی است.

رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی و شرایط آن

واقعیت این است که برخی از پوزیشن‌های جنسی برای یک دوره بعد از عمل جراحی شکم امکان پذیر نخواهد بود. هر موقعیتی که بر ناحیه شکم فرد جراحی شده  فشار وارد کند ممکن است برای بهبود او خطر آفرین باشد. لذا لازم است بیمار با شریک جنسی خود برای نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی برنامه ریزی کند و تصمیم بگیرد که با توجه به مراحل بهبودی، کدام موقعیت برای او و شریک جنسی‌اش مناسب است.

نزدیکی و رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی

چند وقت بعد از ابدومینوپلاستی می‌توان رابطه جنسی برقرار کرد؟

برای بیمارانی که تحت عمل جراحی کوچکی از جراحی شکم مانند مینی تامیک شکم قرار گرفته‌اند، معمولا طبق نظر پزشکان بعد از چهار هفته از زمان بهبودی، امکان رابطه جنسی وجود دارد. اما برای جراحی‌های گسترده‌­تر مانند ابدومینوپلاستی و جراحی کامل ناحیه شکم، لازم است تا زمان استراحت کمی طولانی‌تر باشد و این بازه زمانی بین چهار تا شش هفته تعریف شده است.

برخی از افراد بخاطر ضعف سیستم ایمنی ممکن است نیاز به مدت زمان بیشتری به استراحت داشته باشند و در برخی از افراد این وضعیت بالعکس بوده و گاه زودتر از زمان متعارف ۶ هفته‌ای سلامتی خود را جهت انجام سایر فعالیت‌ها بدست آورده و زودتر به زندگی عادی روزمره خود باز می گردند.

تاثیر ابدومینوپلاستی بر لذت و راحتی رابطه جنسی

قطعا ابدومینوپلاستی می تواند زندگی جنسی افراد را بهبود بخشد و این فقط به این دلیل نیست که با شکمی صاف‌تر و سفت‌تر به نظر رسیده و احساس جذابیت بیشتری می‌­کنید، بلکه یک مزیت دیگر و کاملا غیرمنتظره عمل جراحی شکم این است که با برداشتن چربی و پوست اضافی شکم، ناحیه واژن پر­تر و حجیم تر شده و زاویه ناحیه تناسلی زن تغییر می‌­کند، در نتیجه رابطه جنسی بسیار راحت‌تر اتفاق خواهد افتاد.

خطرات رابطه جنسی زود هنگام بعد از ابدومینوپلاستی

اگر بیمار خیلی زود بعد از عمل ابدومینوپلاستی رابطه جنسی داشته باشد، خطر آسیب رساندن به زخم‌های ظریف و شکننده را در ناحیه اسکار و بخیه‌ها برای فرد خواهد داشت. برای کمک به بهبودی، پایین نگه داشتن ضربان قلب و فشار خون به مدت سه هفته پس از عمل بسیار مهم است. همچنین بیمار نباید در محل برش شکم خود حالت کشش ایجاد کند. و باید در هنگام خواب مراقب نحوه قرار گرفتن بخیه‌ها به سمت بالا باشد. ایجاد هرگونه فشار به بدن و فعالیت سنگین، خطر خونریزی، تورم و یا پارگی سطح پوست شکم را بدنبال خواهد داشت.

راهکارهایی برای بهبود رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی

لازم است بیمار شرایط و موقعیت جسمانی خود را در حین رابطه جنسی نادیده نگیرد و حتما وضعیت احوال خود را با شریک جنسی خود در میان بگذارد تا میزان استرس او و ضربه و فشار به زخم‌های ناحیه شکم کاهش یابد.

بهتر است در زمان نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی از روش­های آرام و پوزیشن‌های کم تحرک در زمان رابطه استفاده شود. در این خصوص بخاطر وضعیت بهبودی هر بیمار، وضعیت و شرایط قطعا متفاوت خواهد بود.

پیگیری درمان رمز بهبودی کامل

با توجه به اینکه جراحی شکم به نوعی با حساسیت خاصی مواجه بوده و برای بهبودی به مراقبت های بعد از ابدومینوپلاستی نیاز دارد، هر نوع فعالیت فیزیکی که بخواهد بلافاصله بعد از عمل شروع شود برای بیمار ممنوع است. در این میان اقدام به نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی یا همان جراحی شکم نیازمند سپری نمودن یک دوره نقاهت 4 تا 6 هفته ای است که طی آن بیمار بطور کامل ریکاوری شده و سلامتی و قوای جسمانی خود را مجددا بازیابی کرده باشد. فراموش نکنید که بهتر است برای اطلاع دقیق و پیشگیری از هر نوع عارضه ای برای اقدام به رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی با پزشک متخصص مشورت انجام شود.

*~سوالات متداول نزدیکی و رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی~*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط