ابدومینوپلاستی

یکی از روش های زیبایی و درمانی جهت داشتن اندام ایده آل و شکمی صاف، عمل جراحی ابدومینوپلاستی است. در این عمل زیبایی، چربی و پوست اضافی ناحیه شکم به طور کامل برداشته و عضلاتی که با گذشت زمان تحلیل و یا ضعیف شده اند، سفت می شوند. امروزه ابدومینوپلاستی، توانسته توجه افراد زیادی را به به خود جلب کند. این عمل زیبایی برای آن دسته از افرادی که پس از زایمان، زیبایی اندام خود را از دست داده اند بسیار مناسب است.

این روش زیبایی و درمانی شامل انواع مختلفی است که در ادامه این مقاله به شرح هر یک از این موارد به طور کامل پرداخته ایم.

انواع عمل ابدومینوپلاستی

همان طور که در مطالب فوق اشاره نمودیم، عمل ابدومینوپلاستی دارای انواع مختلفی است که عبارتند از:

ابدومینوپلاستی کلاسیک یا کامل

در این نوع از روش ابدومینوپلاستی، جراح، برش وسیعی در قسمت پایین شکم (از نقطه ای که افتادگی پوست شروع شده است) ایجاد می کند و سپس چربی های اضافی این ناحیه را برش می دهد. با انتخاب این نوع از عمل ابدومینوپلاستی، میتوانید عضلاتی که ضعیف و یا از هم جدا شده اند را سفت کنید.

مینی ابدومینوپلاستی

با ایجاد یک برش ساده در ناحیه شکم، بدون تغییر در قسمت ناف، پوست و چربی های اضافی فرد بیمار برداشته می شود.

عمل ابدومینوپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که انتظار واقع بینانه ای از نتایج این عمل دارند.

• افرادی که به طور کامل از سلامتی جسمی و روحی برخوردار باشند.
  • افرادی که از چاقی در نواحی نظیر شکم و پهلو و همچنین افتادگی و سلولیت پوستی رنج می برند.
  • افرادی که به علت نداشتن یک اندام ایده آل یا همان چاقی در ناحیه شکم و پهلو از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند.
  • افرادی که به مواردی همانند: کشیدن سیگار، مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی اعتیاد دارند.
  • آن دسته از افرادی که دارای وزن ثابتی به طور طولانی مدت هستند.

ابدومینوپلاستی در چه مواردی پیشنهاد نمی شود؟

این عمل زیبایی برای تعدادی از افراد توصیه نمی شود که این افراد عبارتند از:

• افرادی که قصد دارند در آینده بسیار نزدیک برای بارداری اقدام نمایند.
  • افراد مبتلا به بیماری های مزمن نظیر: بیماری قلبی، دیابت کنترل نشده و سیروز.
  • افرادی که در گذشته عمل جراحی شکم انجام داده باشند، این افراد نمی توانند گزینه مناسبی برای عمل ابدومینوپلاستی باشند.

مراحل انجام جراحی زیبایی شکم با ابدومینوپلاستی

این عمل جراحی، همانند هر عمل زیبایی، شامل مراحلی است که این مراحل عبارتند از:

مشاوره با جراح:

قبل از انجام هر کاری، فرد متقاضی بایستی در ابتدا از پزشک متخصص خود مشاوره های لازم در ارتباط با عمل ابدومینوپلاستی شکم را دریافت کند. فرد باید تمامی سوابق پزشکی خود، لیستی از داروهایی که مصرف می کند و حساسیت هایی که به داروهای مختلف دارد را در اختیار پزشک خود قرار دهد.

انجام آزمایش

در اغلب موارد، پزشک آزمایشات و عکسبرداری هایی را برای بیمار تجویز می کند که تمامی این موارد قبل از عمل به درستی باید انجام شود.

روز عمل

در روز عمل ابدومینوپلاستی، فرد بیمار در یک مکان به خصوصی تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. در موارد کمی ممکن است پزشک برای بیهوشی از تزریق بیهوشی اپیدورال استفاده کند.

پس از بیهویشی کامل، جراح دو برش در ناحیه شکم ایجاد می کند و سپس به تخلیه چربی ها، بافت ها نزدیک کردن عضلات شکم به یکدیگر می پردازد.

عوارض عمل جراحی شکم با ابدومینوپلاستی

این عمل همانند سایر عمل های زیبایی با عوارض هایی همراه است که این عوارض ها عبارتند از:

• خونریزی حین و یا بعد از انجام عمل جراحی
  • ایجاد لخته خون
  • بروز حالت تهوع
  • اختلال در هوشیاری و حواس
  • بروز واکنش‌های منفی نسبت به تعدادی از مواد بیهوشی
  • تغییر در رنگ پوست
  • بروز تورم و کبودی
  • احساس خستگی مفرط
  • طولانی شدن روند بهبودی زخم

میزان درد عمل ابدومینوپلاستی

همانند تمامی جراحی ها، میزان درد این جراحی بستگی به آستانه تحمل فرد بیمار دارد. ولی به طور کلی اگر بخواهیم میزان درد جراحی ابدومینوپلاستی را برای شما ذکر کنیم از شماره یک تا ده، در روزهای اول بعد از جراحی، میزان درد شما بین عدد هفت الی ده خواهد بود که این عدد با گذشت زمان بسیار کاهش خواهد یافت.

توجه کنید که پس از انجام این عمل، ملزم به استفاده از گن های لاغری هستید زیرا که استفاده از این گن ها به همراه داروهای مسکن میتواند در کاهش درد به شما کمک بسزایی کند.

مراقبت های بعد از عمل جراحی

عمل ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم، یک روش جراحی زیبایی است که با هدف بهبود شکل شکم، حذف پوست و حذف بافت چربی اضافی در این ناحیه انجام می‌شود. برای داشتن نتایج بهتر و کاهش خطر عوارض پس از عمل، باید به مراقبت‌های بعد از عمل توجه کنید. برخی از مراقبت‌های بعد از عمل ابدومینوپلاستی عبارتند از:

استفاده از گن های لاغری: پزشک ممکن است به شما پیشنهاد کند که پس از عمل از گن های لاغری استفاده کنید. این لباس‌ها به گونه ای برای شکم شما ساخته شده‌اند که با وارد کردن فشار مناسب بر روی منطقه شکم، به کاهش تورم و بازگشت سریعتر به حالت طبیعی بدن شما کمک می‌کنند.

مراقبت از شکم پس از جراحی: شما باید پس از جراحی به منطقه شکم خود دقت کنید و در صورت بروز هرگونه علامت همانند: عفونت، التهاب، خونریزی یا درد سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

استفاده از داروها: پزشک شما ممکن است برای شما داروهای مختلفی را تجویز کند که این دسته از داروها به کاهش درد، التهاب و عفونت کمک می‌کنند. شما باید دقیقاً به دستورات پزشک خود عمل کنید.

داشتن یک رژیم غذایی سالم: باید تغذیه سالم و منظمی داشته باشید و از مصرف غذاهای سنگین و چرب خودداری کنید. همچنین، باید مصرف آب را افزایش دهید و حتماً به مقدار نسبتاً زیادی استراحت کنید تا به بدنتان اجازه بدهید بهبودی خود را تسریع کند.

مزایای عمل جراحی ابدومینوپلاستی

اگر از کمبود اعتماد به نفس و یا نداشتن یک اندام ایده آل رنج می برید، ما پیشنهاد می کنیم که روش زیبایی عمل جراحی ابدومینوپلاستی را انتخاب نمایید.

از اصلی ترین مزایای این روش زیبایی میتوان به کاهش حجم و سایز به حد چشمگیری اشاره کرد. از دیگر مزایای این روش زیبایی عبارتند از:

• صاف شدن
  • دهی به شکم